عکس پروفایل اینستاگرام شما در موردتان چه می گوید؟

زندگی در دنیای مجازی به خصوص اینستاگرام، بخشی از زندگی واقعی ما شده است. نیاز داریم بتوانیم در مورد زندگی واقعی آدم های مجازی چیزهایی بدانیم تا بتوانیم در مورد ارتباط با آنها تصمیم بگیریم و انتخاب کنیم که آیا این شخص یا رابطه با او برای زندگی ما سازنده و مفید است یا خیر. لازم است آگاهانه در مورد صفحه شخصی خودمان در اینستاگرام تصمیم بگیرم و بدانیم که دیگران با دیدن صفحه شخصی ما چه تصوری از ما خواهند داشت.

در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام فرصتی برای بدست آوردن یک شناخت کلی وجود دارد… از کجا؟ خب مشخص است از نوع نگارش پروفایل و عکس هایی که در صفحه آن فرد وجود دارد… در این مقاله یاد می گیرید به کمک عکس ها آدم ها را سریع تر بشناسید و همین طور متوجه می شوید که برای بهتر معرفی کردن خودتان چه کنید.

گذاشتن عکس های کم، کار خجالتی هاست…

این افراد زیاد مایل به دیده شدن نیستند و خیلی کم از خودشان عکس می گذارند، بعضی اوقات هم عکس های محوی از خودشان می گذارند که معمولا کامل هم نیست، خوب دوست ندارند دیده شوند! از آنجا که اهل جلب توجه نیستند تعداد فالوور و پست های کمی دارند و بیشتر به گل ها و گیاهان و یا چیزهای سنتی علاقه دارند. آیا شما خجالتی هستید؟

پرخاشگرها

آدم هایی که می خواهند هر جور دلشان می خواهد در شبکه های اجتماعی رفتار کنند، معمولا آدم های پرخاشگری هستند که عمدا نام و نشانی از خودشان به جا نمیگذارند و به ندرت عکس واقعی خودشان را در صفحه آنها می بینید. عکس هایی که این دسته از افراد دوست دارند تصاویر خشن یا ابرقهرمان هایی است که از جنگ و البته پیروز برگشته اند! مراقب پروفایل های بی نام و نشان باشید، شما نمی توانید به این سادگی صاحب این پروفایل را شناسایی کنید ضمن اینکه دوستی با آدم هایی که نمی خواهند پروفایل واقعی خودشان را نشان کسی بدهند کار چندان عاقلانه ای نیست!

مهرطلب های عاشق لایک و توجه!

التماس لایک و کامنت یعنی همان به من توجه کنید! مهرطلب های عاشق توجه در هر شرایطی دنبال جلب تایید دیگران هستند. معمولا عکس های زیادی از خودشان در صفحه شان می بینید. عکس هایی که از لحظه لحظه زندگی شان گرفته شده حتی روی تخت بیمارستان و زیر سرم! معمولا عکس هایی از خودشان می گذارند که باعث ایجاد تعامل و گفتگو بین شما و آنها می شود و همینطور متن هایی که از شما سوالی پرسیده و نظرتان را در مورد مساله ای جویا شده است. از آنجا که مهرطلب ها دنبال تایید و توجه هستند از عکس ها و تصاویر خاص تری استفاده می کنند و به نوعی بخش های شاحص تر زندگی شان را به دیگران نشان می دهند و معمولا فالوورهای زیادی دارند و زمان زیادی را برای بودن در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام صرف می کنند تا به این نیاز درونی یعنی دریافت تایید و توجه برسند.

تنوع طلب های ابدی!

آدم هایی که هیچ چیزی راضی شان نمیکند و دائم می خواهند عکس پروفایل یا متن آن را عوض کنند چون فکر می کنند این عکس جدید از قبلی بهتر است و چه بهتر که مخاطب این عکس خوب تر را ببیند! اما این فکر چند روز و گاهی چند ساعت اعتبار دارد و دوباره عکس جدیدی روی پروفایل خواهد آمد! این کارشان دقیقا شبیه به زندگی واقعی شان است یعنی در حقیقت چیزی یا کسی نیست که واقعا و عمیقا رضایت آنها را جلب کند طوری که تصمیم بگیرند دیگر آن را تغییر ندهند! این افراد از یکنواختی فراری هستند و دائم شکل عوض می کنند.

آدم های خودشیفته

آدم هایی که استاد ژست گرفتن هستند و معمولا صفحه آنها خصوصی است چون هر کسی را در حد خودشان نمی دانند و نمی خواهند هر کسی در صفحه آنها باشد. در واقع می خواهند آدم های خاصی در گروه دوستانشان باشد که همه آنها افراد گلچین شده ایی هستند. تعدادی زیادی عکس آن هم عکسی که در آتیله عکاسی گرفته شده دارند و حسابی از تماشای خودشان لذت می برند. و برای بهتر و کامل تر نشان دادن خودش هر تلاشی می کند و البته بهترین و گران قیمت ترین لباس هایی که می تواند را تهیه می کند. خودشیفته ها در دنیای واقعی خودخواه هستند و اصولا اولویت زندگی یعنی خودشان، ممکن است بگوید خورشید برای بیدار کردنش می تابد… ظاهرا شوخی است اما حقیقتا فکر میکند که جهان هستی به واسطه حضور او ارزش زندگی دارد.

افسرده های ناامید

از انتخاب عکس پروفایل گرفته یا متنی که خبر از نا امیدی و شکست می دهد می توان به سادگی به افسرده بودن فرد پی برد. صفحه این افراد پر است از عکس هایی که تیره و تار هستند و نوشته هایی که سرشار از غم و ناراحتی هستند. افسرده های خوش سلیقه فالوور های زیادی دارند و اکثرا آدم های مشابه خودشان را در دایره دوستان دارند. اما افسرده هایی که در صفحه خودشان هدف خاصی را دنبال نمیکنند دوستان کمی دارند و کمتر به کامنت ها پاسخ می دهند. این گروه از افراد به ندرت از خودشان عکس می گذارند و اگر عکسی از خودشان به اشتراک بگذارند تیره و محو است. این همان حالی است که در زندگی واقعی هم دارند یعنی دوستان انگشت شماری دارند امیدی به تغییر و بهبود شرایط ندارند و نگاه تلخی به زندگی دارند و حرف های امید بخشی راجع به خودشان و زندگی نمی گویند.

تصاویر در مورد شما چه می گویند؟

  • آدم های مهربان از تصاویر رنگارنگ و طبیعی بیشتر استفاده می کنند. عکس های شخصی آنها پر از احساس و شادی است و معمولا کسی را در آغوش گرفته اند و لبخند میزنند. عکس ها واقعی هستند و از زندگی روزمره گرفته می شوند. معمولا عکس گلدان خانه یا حیوان خانگی در صفحه آنها وجود دارد که حاکی از میل به حمایت گر بودن و ابراز عشق و علاقه به انسان ها و موجودات زنده است.
  • خلاق ها دنبال تصاویر خاص هستند و با دقت و توجه خاصی صفحه شان را مدیریت می کنند و معمولا هنر دوست و هنرمند هستند. صفحه های آنها بسیار سرگرم کننده و چشم نواز است مخصوصا اگر عکاس یا نقاش باشند. روشن فکر ها و خلاق ها برای محتوایی که در صفحه خود منتشر می کنند زمان و توجه زیادی خرج می کنند و هنرمندان شاخص زیادی را دنبال می کنند.
  • آدم های عصبی و غمگین یا حتی درون گراها معمولا از عکس هایی که کم رنگ هستند استفاده می کنند و البته تعداد عکس های بسیار کمی در صفحه آنها وجود دارد، ضمن اینکه نام و مشخصات حقیقی در پروفایل شان پیدا نمی شود یا کمتر این کار را می کنند تا راحت تر و بدون دیده شدن در دنیای مجازی حضور پیدا کنند.
  • آدم های برونگرا و شاد، عاشق رنگ های روشن و جمله های انگیزه بخش هستند. از تصاویر کودکان و گیاهان زیاد استفاده می کنند. عکس های خصوصی آنها پر از لبخند و شادی است و همراه عده ی زیادی از دوستانشان است. دوستان زیادی دارند و در صفحه شان می توانید تعداد زیادی عکس از مهمانی و خوشگذرانی پیدا کنید. متن های کامنت ها پر است از ایموجی و متن های پر از مهر و محبت که با دیگران رد و بدل شده است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *