چرا از پذیرش مسئولیت فرار می کنم؟

شغل جدیدی به من پیشنهاد شده که درآمد بیشتر و مسئولیت بیشتری دارد، اما با توجیه های زیادی نمی خواهم آن را بپذیرم. بخشی از من می خواهد به دنبال فرصت های برای زندگی بهتر است ولی بخشی دیگرم می خواهد در شرایط فعلی بمانم چون بیشتر احساس امنیت می کنم.

شما از مسئولیت پذیری دوری می کنید چون نمی خواهید مسئولیت پذیر باشید. باور اینکه زندگی از کنترل شما خارج است باعث شده انگیزه ای برای پذیرش مسئولیت جدید نداشته باشید. شاید این فکر را می کنید اگر پاداش و مزد زندگی بدون برنامه و بی هدف داده می شود، چرا خودم را به زحمت بیندازم؟!

مسئولیت پذیری به معنی تغییر است و برای رشد و پیشرفت باید تغییر کرد. اما این تغییر می تواند استرس آور و یا بهتر است بگویم رنج آور باشد معادله ی ذهنتان به این ترتیب خواهد بود که:
“شرایط راحت قدیمی در مقابل شرایط ناشناخته جدید”

 

راه کارهای پیشنهادی خودیاری برای شما

  1. هر آنچه امروز انجام می دهید به خودتان بستگی!
    صرف نظر از آنچه در گذشته انجام می دادید عوامل دیگری در جایگاه کنون شما در زندگی تاثیر داشته اند. اما در حقیقت زندگی تان اکنون در دست خودتان است. هر کاری که امروز انجام می دهید به آنچه در آینده خواهید شد تاثیر می گذارد. در واقع زمان مثل آب آهسته و پیوسته تاثیر می گذارد.
    بیاد داشته باشیم که ما نه تنها روی آینده خودمان بلکه بر آینده دیگران هم تاثیر می گذاریم. به خودتان بگویید که بازی بی مسئولیتی به پایان رسیده و حالا وقت پذیرش مسئولیت های مهم و اساسی در زندگی است.
  2. خطر کنید.
    کشتی ها در بندر جای امنی دارند اما برای بندر و لنگر انداختن ساخته نشده اند! ما انسان ها هم همین طور هستیم، لازم است خطر کنیم و به دل چالش های زندگی بزنیم. برای شروع بخشی از زندگی تان که بدست آوردن موفقیت در این بخش برایتان لذت بخش است را انتخاب کنید و گام های نخستین برای پذیرش مسئولیت را بردارید!
    به خودتان بگویید که قله های بلندتری برای فتح کردن وجود دارد و من قادر به فتح این قله هستم.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *