چرا انقدر فکرم بسته‌ست؟

چرا اِنقدر فکرم بسته ست؟

مثل آدم های خود رای فکر می کنم و برام هر چیزی یا سیاهه یا سفید! به قول معروف آدم خشکی هستم، سریع و بدون بررسی تصمیم می گیرم و خیلی کم پیش میاد نظرمو عوض کنم.

این که آدم باور و عقاید محکمی داشته باشه صد در صد بد نیست. چون اگر چیزی رو باور نداشته باشیم همه چیز به هم میریزه، وقتی مشکل ایجاد میشه که اطلاعات ما تغییر کنه اما باورمون نه! دلیل تغییر نکردن باور ما زمانی که اطلاعات تغییر کرده و ما آگاه شدیم ممکنه خشکی و سختی افکار ما باشه.
باورها به ما حس امنیت می دن و اگر بخواهیم عوضشون کنیم طبیعیه که احساس ناامنی می کنیم. باورها به ما هویت می دن. تغییر هر باوری ظاهرا تهدیدی برای هویت ماست در واقع زیر سوال بردن باورها یا یعنی زیر سوال بردن هویت و حس امنیت درونی ما! این چیز خوشایندی نیست…
اما چی کار باید بکنیم؟
راه کارهای پیشنهادی خودیاری به شما:

راهکار اول: خودتو رو تعریف کن؛ فرض کن یه موجود فضایی میاد پیش تو و ازت می پرسه تو کی هستی؟ وادارات می کنه برای حفظ جونت یک ساعت در مورد خودت حرف بزنی…
ریکوردر گوشیت رو فعال کن و شروع کن…
به عنوان راهنمایی می تونی در مورد ویژگی ظاهری ات، داستان های بچگی ات، قهرمان زندگیت، رویاهات، شغلت، امیدها و مهارت هات حرف بزنی.

راهکار دوم: جای خودت رو با اون آدم فضایی عوض کن؛ یعنی شروع کن به خودت، اطرافیانت و محیط زندگی ات طوری که تا حالا نگاه نمی کردی نگاه کنی و از دید یه غریبه که هیچ آشنایی با تو، دوستت، همسرت، خانواده ات و… نداره نگاه کنی البته سعی کن به نکات مثبت بیشتر توجه کنی.

 

این مجموعه برنامه، برای جواب دادن به سوال های شما تهیه شده، می تونید سوالاتون رو به  صورت پیام صوتی یا متنی برامون ارسال کنید و بعد از بررسی کارشناسمون جواب سوالتون رو بشنوید. سوالات صوتی یا متنی تون رو به khodyariadmin@ توی تلگرام ارسال کنید. #صدای_تو رو با دوستانتون به اشتراک بگذارید تا ما بتونیم به تعداد بیشتری از سوالات پاسخ بدیم و به آدمهای بیشتری کمک کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *