چرا کارهایی انجام می دهم که در واقع نمی خواهم؟

من تمام عمرم دنبال چیزهایی بودم که حتی مطمئن نیستم می خواستمشون یا نه؟! توی زندگی چیزهایی وجود دارند که واقعا آنها رو نمی خوام اما بیشتر چیزایی که واقعا می خوام رو ندارم خیلی وقتا که وارد رابطه می شم یا چیزی رو بدست میارم نمیدونم چی باعث شد که اولش فکر کنم همچین چیزی برای همچین کسی  رو میخوام؟!

شاید دنبال لذت های کوچکی که بهاشون پیشرفت و موفقیت های بزرگ هست باشی… گویا قادر نیستی احساس رضایت حاصل از لذت های ساده و آنی رو در اضای بدست آوردن یک هدف بلند مدت به تاخیر بندازی. در واقع شما لذت های ساده و کوتاه مدت رو به لذت های واقعی و عمیق ترجیح میدی.

دلیلی که شما زندگی تون رو در جهت نادرست سپری می کنید اینکه پیگیر رویاها و خواسته های خودتون نیستید بلکه پیگیر معیارهای جامعه هستید زندگی شما تحت تاثیر نظر دیگران هست. به قضاوت خودتون اعتماد ندارید در نتیجه وسایل گرون قیمت می خرید یا وارد رابطه های نا مناسب می شید… تصمیم های شما درباره شفل، رابطه و چیزهای مهم زندگی تون بر مبنای ارزش های دیگران هست. یعنی به دیگران اتکا می کنید تا آنها ارزش ها و معیارها رو براتون تعیین کنند. موارد زیادی هست که به خاطر افکار و نظرات دیگراگ به سرعت علایق و سلیقه خودتون رو تغییر می دید. چون فکر می کنید دیگران بهتر و درست تر از شما فکر می کنن و نظر شما قابل قبول یا قابل اعتماد نیست.

راه کارهای پیشنهادی خودیاری برای شما

  • قبل از هرکاری از خودتون بپرسید اگر همه می تونستن این کار رو انجام بدن یا این وسیله رو بخرن باز می خواستمش؟ اگر جوابت واقعا مثبت بود و از ته دل می خواستیش انجامش بده.
  • هر خرید، رابطه یا فعالیت رو بر مبنای اهداف مهم زندگی تون ارزیابی کنید آیا این انتخاب شما را به اهداف مهم زندگی تون نزدیک می کنه؟ آیا از اهداف شما حمایت می کنه؟ یا چیزی که شما رو از مسیر اصلی زندگی تون خارج میکنه؟
  • قبل از کاری چند ساعت یا چند روز صبر کنید. ایجاد وقفه و صبر کردن از هیجان لحظه ی شما برای خریدن یا نخریدن، انجام دادن یا ندادن کارها کم میکنه. طی این مدت، به تاثیری تصمیمی که می گیرید روی حال و آینده تون فکر کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *