پنج توصیه‌ی فوق‌العاده برای کاهش هزینه‌ی خرید شب عید

این روزها که سال 97 دارد نفس های آخرش را می کشد و اندک اندک به رسوم سنتی و دوست داشتنی نوروز نزدیک می شویم، خانم ها و آقایان زیادی مشتاقانه منتظر تغییر سال و شروع سال جدید هستند.
شما هم وقتی دختربچه یا پسربچه ی کوچکی بودید برای خرید لباس عید مادرتان را به مرز جنون می رساندید!؟ هنوز هم عادت به خرید لباس مخصوص عید دارید؟ برایتان مهم است که سال نو را به امید تغییر و بهبود در شرایط با لباس های نو شروع کنید؟ اگر مادر هستید ممکن است برایتان مهم باشد که حداقل برای فرزندتان لباس نو و زیبایی تهیه کنید، به قول مادرم عید برای بچه هاست و لباس نو و عیدی برایشان واجب است البته منظور این نیست که حتما لباس نو خریداری شود می توان لباس های سالم و مرتب قبلی را نو نوار کرد و همان ها را پوشید انتخاب با خودمان است، اما اگر قصد خرید برای نوروز دارید این مقاله را برای شما نوشته ام و امیدوارم در داشتن تجربه ی یک خرید به یادماندنی و البته مقرون به صرفه به شما کمک کند.

1. کمد لباس ها را چک کرده اید؟

شاید چندان مهم به نظر نرسد و با خودتان بگوید می دانم چه لباس هایی دارم و چه لباس هایی ندارم. اما خوب است روز قبل از خرید، نگاهی به لباس ها، کیف و کفش ها و هر آنچه قصد خریدش را دارید بیاندازید. ممکن است بعضی از وسایل تان را فراموش کرده باشید یا حتی بعضی از لباس هایتان این روز ها مد شده باشند و باعث خوشحالی تان شود و برای استفاده کردن آنها فقط لازم باشد چیزی برای ست کردن با آنها تهیه کنید. بدون شک از بررسی لباس ها و وسایلی که دارید پشیمان نخواهید شد.

2. سقف خریدتان چقدر است؟

یکی از مسائلی که ما خانم ها در زمان خرید با آن مواجه می شویم این است فراموش می کنیم برای خریدمان سقف معینی تعیین کنیم و در زمان خرید گاهی خیلی بیشتر از آنچه فکرش را می کردیم هزینه می کنیم و بعد از تمام شدن خرید و دیدن آخرین اسمس بانکی مان متوجه اوضاع می شویم.
برای حل این مساله پیشنهاد می کنم:

  • قبل از خرید لیستی از چیزهایی که لازم دارید تهیه کنید، در لیستتان موارد ضروری را از موارد غیر ضروری جدا کنید. می توانید در نوت تلفن همراه تان بنویسید تا موقع خرید راحت تر آن را چک کنید.
  • همه ی خرید ها را با هم انجام ندهید! این کار شما را دچار جو زدگی می کند و احتمال بیشتر خرید کردن زیاد می شود.
  • تا جایی که برایتان ممکن است از پول نقد استفاده کنید، پرداخت نقدی از نظر روانی فرصت بیشتری برای کنترل هزینه ها ایجاد می کند. در واقع وقتی نقد پرداخت می کنید نسبت به میزان مبلغ پرداختی حساس می شوید.
  • با توجه به نیاز های ضروری و تا حدودی ضروری سقفی را تعیین کنید.

3. خرید، با عجله و بی برنامه ممنوع!

خرید در شب عید آن هم با عجله معمولا نتایج خوبی ندارد! البته شما خانم های با برنامه و آگاه می دانید که بهترین زمان برای خرید یا یک ماه قبل از سال نو است یا یک ماه بعد و بدترین زمان برای خرید، خرید کردن در شلوغی های شب عید و به خصوص خریدن از فروشگاه هایی که لباس های تکراری و یک دستی دارند است. چرا؟ خوب مشخص است محصولاتی که در شلوغی و عجله ی شب عید عرضه می شوند شب عیدی هستند و به نوعی تکراری. به خصوص مواردی که به اصطلاح مد شده اند.

داشتن برنامه ی خرید به شما این فرصت را می دهد که زمان کافی برای دیدن و مقایسه کردن لباس هایی که مناسب سلیقه و هیکل شما هستند را پیدا کنید و تحت تاثیر جو شب عید انتخاب های نادرستی نکنید.

4. دقیقا چه چیزی می خواهید؟

وقتی دقیقا نمی دانید چه چیزی می خواهید چطور می خواهید دنبال آن بگردید! آن را پیدا کنید و بخریدش؟ بهتر است قبل از اینکه وارد پاساژها و فروشگاه ها بشویم چند دقیقه ای در مورد آنچه می خواهیم فکر کنیم! در مورد این که چه قیمتی داشته باشد؟ چه سبکی باشد؟ چه رنگی داشته باشد؟ کوتاه باشد، بلند باشد؟ تیره یا روشن؟ آیا برای ست کردن آن لباس مناسبی داریم؟ بعد از بررسی و پاسخ دادن به این سوال های ساده بسیار ساده تر و با آگاهی بیشتری وارد فروشگاه می شویم و با اعلام مواردی که برایمان مهم است به فروشنده، به او در ارائه پیشنهاد مناسب و صرفه جویی در زمان خودمان و البته فروشنده کمک بزرگی می کنیم.

5. حراج های فصلی را از دست ندهید.

می دانم که خودتان هم خرید از حراج های فصلی را دوست دارید! خرید کردن وسائلی که دوست داریم داشته باشیم با قیمت مناسب تر حس خوبی دارد ضمن اینکه فرصت خرید چیزهای دیگری را هم ایجاد می کند. مراقب باشید حراج های فصلی که معمولا دو هفته ی آخر از سومین ماه هر فصل هستند را از دست ندید.
خرید های خارج فصل هم می تواند روش خوبی برای صرفه جویی در هزینه ها باشد البته این مورد برای کسانی که علاقه چندانی به مدهای روز ندارند مناسب است. طرفداران حراج های خارج از فصل بیشتر به سلیقه خودشان توجه می کنند و لباس هایی مناسب به شخصیت و روحیات خودشان را انتخاب می کنند و البته از قیمت های فوق العاده ی حراج های فصلی لذت می برند.

امیدوارم جیبی پر از پول و زمان کافی برای خرید بهترین لباس ها و وسایل را داشته باشد و از خریدتان لذت ببرید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *