چرا اینقدر فراموش کارم؟

 

خیلی زود اسم آدم ها رو فراموش می کنم، راهم رو گم می کنم. باید همه چیز رو یادداشت کنم چون اگر نکنم کارامو فراموش می کنم و از برنامه زندگی ام عقب می افتم. خیلی اذیت می شم و کلافه شدم.

مغز و حافظه دستگاه های پیچیده ای هستن! اگر همه عوامل فیزیکی مربوط به حافظه رو کنار بذارم این مسائل می مونه که:

  • شاید ذهنت آشفته است و موارد حل نشده و باز توی ذهنت زیاده، برای همین حافظه نمی تونه اطلاعات درست رو اختیارت بگذاره و حالت فراموشی به صورت ناهوشیار ایجاد میشه.
  • تکرار این جمله که “من آدم فراموش کاری هستم” باور اینکه واقعا حافظه تون یه مساله داره رو توی ذهنتون ایجاد کرده! وقتی به خودتون می گید که همه چی رو فراموش می کنم، خوب طبیعیه که ذهنتون و ضمیر ناهوشیارتون این جمله رو به عنوان یک واقعیت قبول میکنه و تلاش می کنه که این درخواست رو به حقیقت تبدیل کنه.

راه کارهای پیشنهادی خودیاری برای شما

  1. اگر جمله ” من خیلی فراموش کارم” تکه کلامت شده، همین حالا تصمیم بگیر که کنار بگذاریش.
    پیشنهاد می کنم یه کش پول دور مچت بندازی و هر بار که این جمله رو گفتی کش رو بکش و رها کن تا کمی درد رو تجربه کنی. احیانا اگر این جمله رو گفتی، خودتو سرزنش نکن، کافیه یه جمله مثبت در ادامه جمله قبلی بگی. مثلا می تونی بگی دارم خوب میشم و حافظه ام داره قوی تر و قوی تر میشه.
  2. کارهای نیمه بازتون رو توی دفتر یادداشتتون بنویسید.
    برای تمام کردن کارهای نیمه تمام که مهم هستند تاریخ منطقی تعیین کنید و برای مواردی که می تونید ازشون بگذرید، شجاعت به خرج بدید و از دفتر و از ذهنتون پاکشون کنید.
  3. بیشتر مراقبه کنید.
    کار سختی قرار نیست انجام بدید، فقط به نفس کشیدن تون توجه کنید و سعی کنید به افکارتون گیر نکنید. و اجازه بدید مثل یه فیلم از جلوی چشمتون بگذرن بدون اینکه لازم باشه به عمیق این افکار یرید و اونجا گیر بیافتید.
  4. به فکر آینده دور و گذشته ای که دیگه کاری از دستت برای تغییرشون برنمیاد نباش.
    به افکار این جنسی بگو که بعدا بهشون فکر می کنی و الان می تونن خیلی نرم و بی سر و صدا از ذهنت خارج بشن.

محصولات مرتبط پیشنهادی

برای مطالعه بیشتر در مورد عزت نفس، این محصول رو پیشنهاد می کنم:

2 پاسخ
  1. مهرداد
    مهرداد گفته:

    من خیلی حافظه ضعیفه امروز مثلا چیزی رو میگم فردا یادم میره بیشتر اوقات رمز ایمیل و گوشیم یادم میره تاریخ تولد اسم دوستام خیلی افتضاحه حافظه نمیدونم چجوری تقویتش کنم

    پاسخ
    • مرضیه باقرزاده
      مرضیه باقرزاده گفته:

      سلام وقت بخير
      پيشنهادمون بهتون اينكه اول چكاپ كامل تشريف ببريد،‌ اگر به اميد خدا مساله فيزيكي نداشتيد،‌ براي انجام تست بايو فيدبك تشريف ببريد يك كلينك روانشناسي معتبر

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *