چرا کارهایی که چند ثانیه طول میکشن رو پشت گوش می ندازم؟

فقط باید قرص رو بردارم و بخورم یا کرم شبم رو بزنم، جواب پیام دیگران رو بدم یا کارهای ساده دیگه ای که دائم پشت گوش می ندازمشون و انجامشون نمی دم. دوست دارم بدونم چرا کارهای ساده و روزمره زندگی مو به موقع انجام نمی دم.

ما کارهای مهم و بزرگ رو به خاطر ترس هامون به تعویق می ندازیم اما در مورد کارهای کوچیک عقب افتاده مساله دیگه ای وجود داره به اسم توجه!

احتمالا این جمله که “کارهای مهم تری دارم که باید نگران آنها باشم و الان نمی تونم خودمو درگیر کارهای بی اهمیت کنم” ورد زبان شماست! این جا همون جایی که کنترل زندگی از دست تون خارج میشه و نمی تونید کاری رو تا به انتها برسونید.
کارهای کوچیک رو به بهانه انجام دادن کارهای بزرگ انجام نمی دید، حق دارید می خواهید از نگرانی کارهای بزرگ خلاص بشید. اما کارهای و بزرگ رو هم انجام نمی دید چون فکرتون درگیر کارهای کوچیکه. آخرش هم روز شب میشه و شما ساعت ها پای موبایل و اینترنت بودید و هیچ کار سازنده ای نکردید.

شاید بگید من خیلی کارا می کنم، شک ندارم که حتما همین طوره! لطفا چک کنید که این کارها، کارهای روزمره هستن یا کارهایی که به زندگی شما معنی و مفهوم می دن و تصویر وافعی و بزرگتری از زندگی براتون می سازن.

راهکارهای پیشنهادی خودیاری برای شما

  1. فهرست کارهای ۱۰- درست کنید!

    توی این فهرست کارهایی که انجام دادنشون کمتر از ده دقیقه وقت می بره رو یادداشت کنید و هر روز چک کنید و اگر لازمه مورد جدیدی بهش اضافه بشه حتما اضافه کنید.
    آهنگ مورد علاقه تون رو پلی کنید و برای مدتی که آهنگ پلی میشه اولین کار رو انجام بدید. اگر آهنگ قبل از تمام شدن کارتون تمام شد دوباره پخش کنید.
    اگر خوب پیش برید لیستتون خیلی سریع خالی میشه و ذهنتون آروم خواهد گرفت.
    نمی دونید از کدوم کار شروع کنید؟ چشم بسته از روی لیست یکی رو انتخاب کنید و همون لحظه برای انجام اون کار، اقدام کنید.

  2. ارزش ها و اهداف زندگی تون رو بررسی کنید.

    خیلی اوقات می گیم که سلامتی برای من خیلی با ارزشه اما طی روز حتی به ورزش کردن فکر هم نمی کنیم! این یعنی سلامتی ارزش واقعی زندگی مون نیست. لازمه که طبق ارزش های واقعی زندگی مون برنامه ریزی کنیم و در راستای همون ارزش ها قدم برداریم و انرژی ذهنی و جسمی مون رو صرف آنها کنیم.
    ببینید چه کارها و اهدافی برای شما ارزشمند هستند و چه مقدار زمان و انرژی صرف آنها می کنید. موارد دیگه رو از لیست کارهای روزانه تون حذف کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *