چگونه بی نظمی ها را منظم کنیم تا آرام شویم؟

اتاقتان معمولا منظم است یا بهم ریخته؟ اگر خانه یا اتاق شما می توانست چیزی راجع به شما بگوید چه می گفت؟
خانه و اتاق ما فضایی است که ما در آن خود واقعی و حقیقی مان را نشان می دهیم، بی نظمی و آشفتگی محیط انرژی ذهنی و زمان را تلف می کند، باعث به وجود آمدن حالت افسردگی و اضطراب می شود! اما چرا همیشه اتاق یا خانه عده ای بهم ریخته و نامرتب است؟
بنظمی و در هم ریختگی اتاق و خانه نشان دهنده آشفتگی و بهم ریختگی ذهن و درون ماست.

  • بی نظمی شما عادتی است که به تازگی ایجاد شده؟
  • آیا این بی نظمی واقعاً شما را آزار می‌دهد؟
  • آیا بی نظمی شما برحسب عادت است؟

برخی افراد به نظم اهمیت نمی دهند و معمولا محل زندگی شان آشفته است. بعضی دیگر بی نظمی را راهی برای فرار از فشارهای روانی خودشان می دادند و تصور می کنند این بی نظمی حس خوشایندی به آنها می دهد پس خوب است، بعضی ها با بی نظمی بزرگ شده اند و زندگیشان بر اساس این باور که باشه بعدا! یا بعدا مزتب میکنم پیش می رود. این افراد معمولا دنبال چیزی گمشده و ناپیدا هستند!

بی نظمی یا نظم بیرونی نمایشی است از حال درونی ما.

عادت تازه بی نظمی، نشانه افسردگی است.

پیش از این، معمولا منظم بودید اما این روزها مثل سابق نسبت به نظم و مرتب بودن اطرافتان اهمیت نمی دهید؟ گاهی اوقات بی نظمی های ناگهانی که فرد معمولا آنها را نداشته نشان دهنده وجود مساله یا مشکلی است که نیاز به بررسی و رفع شدن دارد. یکی از نشانه های حالت افسردگی، بی توجهی به محیط و آشفتگی اطراف است. این آشفتگی به صورت ناخودآگاه باعث از بین رفتن تمرکز، میل به ادامه یا تغییر شرایط و زنده نگه داشتن انگیزه برای تغییر می شود.
اگر خودتان را فرد مرتبی می دانید اما این روزها به هر علتی دچار بی نظمی شده اید، از خودتان سوال کنید این بی نظمی برای من چه سودی دارد؟ چرا می خواهم این بی نظمی ادامه داشته باشد؟

بی نظمی و در هم ریختگی

بی نظمی یعنی آشفتگی

نگاهی به اطرافتان بیاندازید (منظورم لزوما همین حالا نیست، وضعیت عمومی خانه یا اتاق خوابتان را مد نظر بگیرید.) چه می بینید؟ خانه راجع به شما چه می گوید؟ شما آدم آرام، مرتب و خویشتن داری هستید؟ یا آدمی که به هر دلیلی آشفته می شود… بهم می ریزد؟ نا امید است یا دیگر ظرفیت چیز جدیدی را ندارد؟ خودتان می دانید کدام یکی هستید، اگر خانه تان مرتب است چه عالی به شما تبریک می گویم، رو به راه هستید، پس به راهتان ادامه بدهید. اگر فکر می کنید در محیطی آشفته هستید وقتش رسیده به خودتان، زندگی و افکارتان نگاهی بیاندازید و همه چیز را بررسی کنید.

مرتب کنید تا آرام شوید.

برای رسیدن به آرامش، لازم است بی نظمی ها را مرتب کنیم.

  • همین حالا بهترین وقت برای مرتب کردن بی نظمی هاست. هر جایی که هستید خانه یا در محل کار، قسمتی که احساس می کنید نباز به مرتب کردن دارد را انتخاب کنید و برای فقط پانزده دقیقه همراه با یک موسیقی لذت بخش آنجا را مرتب کنید. زمانی که این بهم ریختگی را مرتب می کنید به احساسات و افکارتان هم توجه کنید.
  • به وسایل شخصی قدیمی تان نگاهی بندازید، از خودتان بپرسید آیا این وسیله دوست دارم؟ آیا لازمش دارم؟ چه احساسی بهم میده؟ بعد در مورد نگه داشتن یا دور ریختن وسایلی که نیازی به آنها ندارید یا کهنه شده اند تصمیم بگیرید.
  • هر روز زمان مشخصی برای مرتب کردن میز کار یا اتاق خواب تان در نظر بگیرید.
  • برای میز کار یا اتاق خواب تان یک مجموعه اصول تدوین کنید. مثلا جای جوراب ها مشخص کنید، جای کتاب های درسی و غیر درسی را تعیین کنید، لباس های خانگی را از لباس های بیرون از خانه جدا کنید و…
  • در مورد جمع کردن رختخوابتان مراسم لذت بخشی بسازید، مثلا این کار را با یک موزیک شاد و پر انرژی انجام بدهید. یا چالش زمانی برای خودتان بگذارید که در سه دقیقه تخت خواب را مرتب کتید.

 

ما برای حل کردن بی نظمی ها و آشفتگی های زندگی مان نیاز به یک برنامه داریم. در محصول از نگرانی تا آرامش یک برنامه سی روزه برای شما آماده کردیم. با استفاده از این برنامه به سادگی و بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده می توانید بی نظمی ها و آشفتگی ها را کنار بگذارید.

برای مطالعه بیشتر در مورد روش های ایجاد آرامش، این محصول رو پیشنهاد می کنم:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *