کوچینگ چگونه زندگی کارآفرینی و کسب و کارتان را تغییر می دهد؟

در کل دنیا، خانم‌ها به صورت تقریبی بیش از 8 میلیون کسب و کار غیر کشاورزی دارند و تعداد خانم‌های کارآفرین به سرعت زیادی در حال رشد است.
با وجود این، متاسفانه درآمد این شرکت‌ها تنها 4 درصد کل همه کسب و کارهای موجود است ولی این موضوع راه حل دارد. یکی از این بهترین و سازنده ترین راه حل ها کوچینگ است.
حالا سوال این است که کوچینگ چگونه می‌تواند به شما کمک کند تا به موفقیتی که می‌خواهید برسید؟
ما خانم‌ها رویکرد متفاوتی نسبت به کسب و کارمان داریم و چالش‌هایی که در کسب و کارمان به سمتمان می‌آید را به شیوه ای متفاوت از مردان مدیریت می‌کنیم. پس بهتر است به روشی متفاوت هم این چالش‌ها را حل کنیم.
بیایید با هم 5 راه حلی را که توسط کوچینگ هم بر زندگی و هم کسب و کارتان تمرکز می‌کند و می‌تواند به آن‌ها در تعریف، بازتعریف و دستیابی به اهداف کسب و کارشان یاری برساند را بررسی کنیم.

1.به کمک کوچتان می توانید در زندگی، کار و روابط خانوادگی تان تعادلی که نیاز دارید را ایجاد کنید.

خیلی از شما کسب و کارتان شروع می‌کنید به خصوص به این دلیل که نیاز به انعطاف پذیری زمان دارید. یعنی زمانی برای بودن بیشتر با خانواده تان نیاز دارید. و فکر می‌کنید که سبک زندگی کارآفرینی می‌تواند آزادی و استقلال را برایتان به همراه داشته باشد.
با وجود این اندیشه که تا حد زیادی درست هم هست، مدل زندگی کارآفرینانه همچنین می‌تواند کنترل کامل زندگی تان را نیز در دست بگیرد. به خصوص به دلیل اینکه استارتاپ های زنانه معمولاً در مقایسه با موارد مشابه مردانه به طور برجسته ای منابع مالی کمتر و جذب سرمایه گذاری کمتری دارند. بنابراین خانم‌ها مجبورند که زمان بیشتری را برای کسب درآمد صرف کنند. آنها ممکن است روزها، شب‌ها و آخر هفته ها را کار کنند.
یک کوچ زندگی و کسب و کار می تواند به خانم‌ها کمک کند تا تعادلی بین کار و امور خانه ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند به صاحبان کسب و کار کمک کنند تا گزینه ها و انتخاب‌ها را نشان دهند تا افراد موفقیت در هر دو قسمت را داشته باشند.

2. خودتان، بهترین تعریف موفقیت را برای خودتان می سازید.

برای خانم‌ها موفقیت کمتر مستقیم با پول مرتبط است و بیشتر به هدف اشتیاق و رسالت زندگی ارتباط دارد. خانم‌ها بیشتر از مردان دوست دارند که روی سودهایی که به کسب و کارشان برمی گردد دوباره سرمایه گذاری کنند. در اینجا است که کوچ‌ها می‌توانند به عنوان دستیار هیئت مدیره به خانم‌ها کمک کنند تا تعادلی بین سود و درآمد به دست آورند و به رشد درآمد شرکتشان نیز کمک کنند.
کوچ‌های اجرایی می‌توانند به خانم‌های صاحب کسب و کار کمک کنند تا به اهدافشان بیندیشند و آن‌ها را تعریف کنند. به خصوص کارآفرینانی که به صورت تنها کار می‌کنند و نه تیمی. داشتن یک کوچ این مزیت را دارد که او می‌تواند با دیدگاهی خنثی و بدون قضاوت شما را در مسیر همراهی کند. دلیلش هم این است که یک کارآفرین تنها کسی را ندارد که بتواند از او راهنمایی بگیرد یا کارها و نتایج کارهایش را به او نشان دهد.

3.با راهنمایی کوچ چگونه به موفقیت رسیدن را می آموزید.

به صورت انتسابی یا اکتسابی، خیلی از خانم‌ها برای ایجاد موفقیت راه متفاوتی از مردان در پیش می‌گیرند.
برای سال‌ها خانم‌ها سعیشان بر این بود که با آقایان به همان شکل که آنها می‌دانند رقابت کنند و حتی با آن‌ها زور آزمایی می‌کردند. حالا این موضوع کمی تغییر کرده و بیشتر استراتژی‌های آن‌ها برای موفقیت از طریق تشخیص حقوقشان به دست می‌آید. نقش کوچ‌ها در این بین این است که آن‌ها به خانم‌ها کمک می‌کنند تا نقاط قوت ذاتی شان را بسازند به طوری که با ارزش‌ها و رویکردهای اساسی زندگی شان هماهنگ باشد.
خانم‌ها اغلب در شبکه سازی قوی هستند وآن‌ها همچنین معمولاً کسب و کارشان را بر اساس همکاری ایجاد می‌کنند. این یعنی روابط نقش حیاتی در کار آن‌ها ایفا می‌کند. کوچینگ کسب و کار به آن‌ها کمک می‌کند تا ببینند که چه هنگامی این روش‌ها آن‌ها را به اهدافشان نزدیکتر می‌کند و چه هنگامی آن‌ها را از مسیر اصلی شان دور می‌کند و از رسیدن به اهدافشان باز می‌دارد.

4. با وجود کوچ، خودتان را بهتر ارزیابی خواهید کرد.

یک مطالعه در دانشگاه ویسکانسین نشان می‌دهد که زنان خود ارزیابی متفاوتی نسبت به مردان دارند. با وجود اینکه بیشی از نیمی از فارغ التحصیلان رشته ام بی ای (مدیریت کسب و کار) خانم‌ها هستند و برای دستاوردهای بیشتر در این حوزه به تحصیل ادامه می‌دهند، بعد از اتمام درسشان، تمایل دارند که پیشرفت‌هایشان را کمتر از آن چیزی که هست نشان دهند.
کوچ‌ها در اینجا نیز می‌توانند به خانم‌های کارآفرین کمک کنند تا به صورت دقیق‌تر نقاط قوت و استعدادهایشان را شناسایی کنند. و در کنارش منتورها نیز می‌توانند مسئولیت توانایی های آن‌ها را بر عهده بگیرند. این اقدامات باعث اعتماد بیشتر و قدم گذاشتن برای ایجاد کسب و کارهای بعدی شان نیز به حساب می‌آید.
کوچینگ زندگی و کسب و کار به خانم‌های کارآفرین کمک می‌کند تا شکاف‌هایی را که در درآمدها و هزینه هایشان وجود دارند را ببندند.

5.بزرگترین منفعت ساده تر شدن زندگی و کسب و کارتان است.

پس از اتمام جلسات کوچینگ شما می‌توانید شادی و موفقیت را هم در خانه و هم در محل کار به خوبی احساس کنید و بدون شک تاثیر این ارزش در زندگی تان بسیار مهم و سازنده خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *