من خیلی توانمندم اما توی زندگی پیشرفت کمی دارم.

باور دارم می توانم هر چیزی را که می خواهم بدست بیاورم.
آدم های زیادی را می شناسم که کم استعدادتر هستند اما از من موفق تر هستند و زندگی خوبی دارند. من آدم تنبلی نیستم اما چیزی مانع حرکت من به سمت اهدافم می شود. از اینکه با وجود علاقه زیاد به اهدافم به سمت آنها حرکت نمی کنم ناراحت هستم.

این که می دانید توانمندی ها و استعداد های زیادی دارید بسیار عالی است، به شما تبریک می گویم. به نظر میاد مشکل اینجاست که در عین حال که برای رسیدن به اهدافتون شور و هیجان زیادی دارید همزمان علائق دیگری هم دارد و این عدم تمرکز باعث شده خیلی چیزها را جدی نگیرید. ظاهرا دوست دارید خیلی چیزها را امتحان کنید اما بدون تلاش جدی، تمرکز و صرف انرژی و تمرکز نمی توانید در یک مسیر مشخص بمانید. می خواهید حرکت کنید اما چون  نمی توانید شور و هیجانتان را مدیریت کنید و فقط در یک هدف نگه اش دارید دچار خستگی و سرخوردگی می شوید، بعد مدتی ایده هایی که در سر داشتید جذابیتشان را از دست می دهند و ناچار به سراغ ایده ای تازه حرکت میکنید.

شاید برای اینکه از استعدادهایتان به طور کامل استفاده نمی کنید احساس گناه دارید؟ راستش را بخواهید به نظر برای رسیدن به نتیجه موفقیت آمیزی تاکید زیادی دارید اما از قابلیت های خودتان استفاده نمی کنید در عالم خیال به خودتان میگوید اگر فلان کار را انجام میدادم چقدر عالی می شد…
شاید در ناهوشیار به این فکر می کنید که اگر موفق شوید دیگر چیزی وجود نخواهد داشت و رویاپردازی لذت بخش تر است.

راهکارهای پیشنهادی خودیاری برای شما

۱.فقط یک هدف تعیین کنید!

هدفی که وقعا برای شما مهم است و می خواهید به آن برسید، بعد از انتخاب هدفتان برنامه ریزی کنید. مهم ترین نکته در انتخاب این هدف این است که لازم است کوتاه مدت باشد نه بلند مدت. در این تمرین می خواهیم لذت رسیدن به اهداف مورد علاقه تان را بچشید. تمام تلاشتان را بکنید اگر احساس کردید حواستان پرت چیز دیگری می شود یا تمرکزتان کمتر شده و میل دارید به سمت هدف دیگری بروید،  به خودتان بگویید” الان میخوام همین کار و تمام کنم، آسیا به نوبت!”

۲. در زمان مشخص به کارهای دیگر بپردازید.

در برنامه هفتگی تان روز مشخصی برای توجه و رسیدگی به سایر کارهایی که به ذهنتان میرسد داشته باشید و در آن روز هدف اصلی را کنار بگذارید و هر کاری که میل دارید انجام بدهید به مغزتان استراحت بدهید!

۳. شور و هیجان نسبت به هدفتان را تقویت کنید.

اگر در درون ندانید که چه می خواهید و چه چیزی بدست خواهید آورد، عوامل بیرونی به راحتی تمرکزتان را به هم می زنند. برای خودتان بنویسید که چرا می خواهید به هدف خاصی برسید. می توانید از دلایل و انگیزه هایتان بگویید یا از جمله های انگیزشی که برای شما معنای خاصی دارند استفاده کنید. می توانید هر روز صبح هدفتان را مرور کنید و به خودتان گزارشی از روند رشدتان بدهید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *