چه رازهایی باعث بیشتر شدن پول شما می شود؟

یکی از مهم ترین  دلایلی که ما را به سمت کارآفرین شدن هدایت می‌کند درآمد و سودی است که از این طریق برایمان ایجاد می‌شود. پول عامل انگیزه بخش اصلی برای کارآفرین شدن نیست اما دیدگاه ما نسبت به پول، یکی از عواملی است که باعث می‌شود کسب و کارمان بتواند چالش‌ها را به خوبی پشت سر بگذارد یا خیلی سریع میدان را به رقبا واگذار کند.. خوب است بدانید، دیدگاه ما نسبت به پولی که سرمایه گذاری می‌کنیم، درآمد و سودی که به دست می‌آوریم و پس اندازی که قرار است داشته باشیم مسیر کسب و کار ما را کاملاً تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رازهایی وجود دارند که باعث می‌شوند تا ما رابطه‌ی بهتری با پول پیدا کنیم:

راز اول: پول دوست شما است به آن اعتماد کنید.

برای ما خانم‌ها صحبت کردن با سایر هم جنسانمان به این دلیل که دغدغه شبیه تری نسبت به پول داریم گزینه مناسبتری است.  در بین همین گروه هم کسانی هستند که احساس راحتی بیشتری با آن‌ها می‌کنید. بنابراین دوستانی را پیدا کنید که بتوانید در هنگام صحبت درباره‌ی مسائل مالی با آن‌ها احساس راحتی کنید.

حتی اجتماعات زنانه ای که در آن فرصت صحبت درباره‌ی پول و سرمایه گذاری وجود داشته باشد، می‌تواند فضای مناسبی برای صحبت باشد. علاوه بر این، تمرکز باید بر ساختن محیطی باشد که شما بتوانید سوالات مالی تان را در عین راحتی و صمیمیت بپرسید و نه جایی که بخواهید خجالت بکشید یا شاید مورد تمسخر قرار بگیرید. فرقی نمی‌کند که مطرح کردن این سوالات قرار است برای یک دوست باشد یا با یک مشاور مالی، مهم این است که هر سوالی که در ذهنتان است را بتوانید بپرسید و بدانید که نپرسیدن عیب نیست، ندانستن عیب است.

راز دوم: لازم است با یک متخصص مشورت کنید.

طبیعتا هرکسی در شروع کسب و کار خود با یک سری مسائل مالی سر و کار دارد. بسته به این که نوع کسب و کار شما چه چیزی باشد، باید برای اجاره مکان، هزینه های مربوط به مواد اولیه، هزینه های مربوط به منابع انسانی، وب سایت و … مدیریت مالی داشته باشید و اگر در حوزه مسائل مالی متخصص نباشید و یا اولویت هایتان را نتوانید تشخیص دهید دیر یا زود به مشکل بر خواهید خورد.

پس در این راه از متخصصان گوناگون این حوزه یا یک کوچ کسب و کار کمک بگیرید. یک کوچ کسب و کار با توجه به مدل شخصیتی و مدل کسب و کارتان میتواند به ذهنتان دربارهی این مسائل جهت بدهد.

راز سوم: لیست سوالاتتان را آماده کنید.

چه بخواهید روی برند شخصی تان کار کنید و کسب و کاری مبتنی بر پرسنال برندینگ داشته باشید و چه بخواهید ایده ای را در قالب یک تیم رشد بدهید در زمینه‌ی مسائل مالی با سوالاتی در ابتدا و در میانه‌ی راه برخواهید خورد. به این سوالات ساده نگاه نکنید و هر آنچه که در ذهنتان می‌آید را یادداشت کنید. اینکه چقدر بودجه برای شروع کار لازم دارید؟ اینکه در مسیر ممکن است چه هزینه هایی را متحمل شود و … و سپس از یک فرد متخصص برای پاسخ به این سوالات کمک بگیرید. چه بهتر که این فرد متخصص کسی باشد که در زمینه‌ی کاری شما دارای تجربه باشد و یا  یک کوچ کسب و کار که بتواند با خلاقیتش شما را به سمت پاسخ سوالاتتان در درون خودتان هدایت کند.

راز چهارم: هیجان ریسک کردن را تجربه کنید.

یکسری از ما خانم‌ها با توجه به ویژگی های شخصیتی ای که داریم تمایل داریم محتاطانه تر عمل کنیم و این احتیاط در حوزه مالی و کسب و کار هم خود را نشان می‌دهد. ریسک کردن در ذات کارآفرینی است و کسی که به سمت کارآفرینی می‌رود تا حدی باید خطر ریسک کردن را به جان بخرد. البته منظور از ریسک کردن این نیست که بی گدار به آب بزنید. بلکه شما باید برنامه و پلن کسب و کار خودتان را داشته باشید ولی در بین مسیر از موقعیت های جدید هم استقبال کنید. برای مثال ممکن است مدل کسب و کاری تان در گذر زمان با توجه به تغییرات سریع فناوری نیاز به بودجه ای متفاوت داشته باشد. ممکن است پیش خودتان بگویید که اگر با همان مدل کسب و کار اولیه پیش بروید خطر کمتری دارد اما یادتان باشد کارآفرینانی تا آخر می مانند که تغییرات را به مثابه فرصت میبینند و از ریسک کردن معقولانه نمی‌ترسند. پس از اینکه ریسک را بکنید نگران نشوید.

راز پنجم: موجودی تان را اولویت بندی کنید.

توجه به مقدار پولی که برای بازنشستگی تان پس انداز می‌کنید کار بسیار هوشمندانه ای است ولی اولویت های دیگری هم هستند که باید مد نظر قرار بگیرند. برای مثال لازم است که یک موجودی اضطراری برای شروع داشته باشید و در کنارش ببینید که چگونه می‌خواهید برای استفاده از این پول در عرض چندسال آینده برنامه ریزی کنید. این کار باعث می‌شود که بتوانید برای سرمایه گذاری بلندمدت تر هم به خوبی برنامه ریزی کنید. البته این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی اولویت هایتان به مرور زمان تغییر کند. مثلاً ممکن است ازدواج کنید، فرزندانی به دنیا بیاورید و یا حتی مهاجرت کنید. آینده برای هیچکس قابل پیش بینی نیست ولی میتوان تا حدی ان را کنترل کرد برای مثل کاری که می‌توانید بکنید این است که آنچه را که به صورت منظم انجام می‌دهید، هر چند وقت یک بار با خودتان مرور کنید تا بدانید که بودجه تان چگونه برای آینده  هم قابل استفاده خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *