چرا غذایی می خورم که می دانم برایم خوب نیست؟!

غذاهای زیادی هست که دوستشون دارم و خیلی برای خوردنشون ولع دارم اما میدونم که برام خوب نیستن ولی بازم میخورمشون. مثلا غذاهای تند یا شیرینی و کیک… حالمو بد میکنن اما چه کنم که نمیتونم ازشون صرف نظر کنم.

آدم های چاق گاهی اوقات به عنوان آدم های تنبل، بی نظم و بی توجه به خود شناخته می شن. این افراد معمولا خوراکی خوردن رو لذت بخش می دونن و در نتیجه تسلیم وسوسه ی خوردن میشن و این از نظر روانشناختی یعنی بیماری. لذت حالتی هست که ما خواهان آن هستیم و درد احساسیه که ازش گریزونیم! اما برای بعضی از افراد خواستن این لذت از حالت متعادلش خارج شده و مشکلاتی رو براشون ایجاد می کنه. پشت پرده ی این لذت جویی این احساس وجود داره که زندگی سرشار از درد و رنجه و باید هر وقت که میشه از لذت های موجود استفاده کرد هر چه بیشتر بهتر. این طرز فکر تفکر باعث میشه شما کارها رو به تعویق بندازی مثلا رفتن به مطب دندان پزشک که نه تنها لذت بخش نیست دردناک هم هست دائما به تعویق انداخته میشه هر چند که بعدا درد بیشتری به شما تحمیل میشه اما نمیرید و انجامش نمی دید چون شما فقط نگران اینجا و حالا هستید!

به نظر میاد توقع دارید زندگی تون بدون درد و رنج بهبود پیدا کنه! منطقتون اینکه اگر توی زندگی به اندازه ی کافی موارد لذت بخش و مثبت داشته باشید بهتر می تونید نکات منفی رو بپذیرید! اما اتفاقی که می افته اینکه شرایط بدتر و بدتر میشه و درست موقعی که دنبال لذت بردن از چیزی هستید جنبه ی دیگه ای از زندگی رو از دست می دید و کم کم کنترل زندگی از دست شما خارج میشه و دچار مشکلاتی مثل انواع اعتیادها یا میل به خودکشی پیدا می کنید یل حتی ممکنه به خود آزاری ادامه بدید و سالها خودتون رو تنبیه کنید.

راهکارهای پیشنهادی خودیاری برای شما

  • اگر کارها رو به تعویق می ندازی خوردن رو هم بنداز! قبل از تسلیم شدن به میل خوردن کمی مکث کن و به این فکر کن که خودن این غذا بعد از چند ساعت چه حسی بهت میده و چه آسیب هایی به جسم و روانت می زنه؟ در واقع به اثرات منفی بعد از خوردن فکر کن نه به طعم و لذت آن غذا، یادت باشه غذا برای تقویت بدنه نه برای ایجاد لحظات هیجانی
  • برنامه غذایی هفتگی تنظیم کن و مطمئن شو که تنوع لازمه رو داره یا خیر. موقع درست کردن غذا فقط به اندازه یک وعده و به اندازه ی که فقط احساس سیری کنی درست کن و بعد از احساس سیری باقیمانده غذا رو برای بعد نگه دار
  • روی خودت سرمایه گذاری کن و هر روز یه کاری انجام بده که برای آینده ت مفید باشه. میتونی از کارهای ساده مثل مرتب کردن یه گوشه از خونه یا خوندن چند صفحه کتاب شروع کنی.

 

کوچینگ یکی از جدیدترین و بهترین روش ها برای شناخت، رشد و بهبود عملکرد شما در امور شخصی، سلامت، رابطه و کسب و کارتان است و اگر می‌خواهید از آن بهترین نتیجه را بگیرید یک کوچ حرفه ای را پیدا کنید. یک کوچ حرفه ای دلسوزانه شما را تا انتها یاری می‌دهد و خیالتان راحت است که در ازای دستمزدی که پرداخت می‌کنید می‌توانید بهبود فوری را با چشم خود ببینید.

اگر برای آغاز تغییرات مثبت و ماندگار کوچی ندارید و می خواهید از مزایای وجود یک کوچ حرفه ای برای رشد زندگی، سلامت، رابطه و کسب وکارتان استفاده کنید، یک جلسه رایگان با کوچ های حرفه ای در مجموعه ی خودیاری را به شما پیشنهاد می کنیم. ما توانسته ایم، ایمان داریم شما هم می توانید.

برای استفاده از جلسه ی رایگان کوچینگ از طریق لینک زیر ثبت نام کنید.

 

سرویس‌های ویژه‌ی کوچینگ

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *