چی میشه که شادی درون ما ریشه می کنه؟

شادی

شادی

امروز قصد دارم در مورد شادی درون صحبت کنم، البته نه اون شادی دوست قدیمی یا فامیلی که میشناسید و خیلی وقته ازش خبر ندارید! می خوام راجع به شادی درونی براتون صحبت کنم و نکته های مهمی رو یادآوری کنم تا شادی رو بیشتر از قبل وارد زندگی مون کنیم و توی شرایطی که ایده آل نیست احساس بهتری داشته باشیم.

دانلود این پادکست

شما چقدر خودتون رو آدم شادی می دونید؟ چقدر احساس شادی رو تجربه می کنید؟ آیا به خودتون اجازه می دید بیشتر از دیروز بخندید! آیا وقتی برای خندیدن به خاطره های قدیمی و خنده دارتون می گذارید یا فقط دارید به خبرهای نخ نمای رسانه ها توجه می کنید؟ داشتم توی اینترنت در مورد شادی سرچ می کردم … تیترهای مطالب نظرمو جلب کرد… رازهای آدم های شاد! با خودم گفتم مگه شادی چیه که آدم شاد براش رازهایی داره( حالا بماند که هم من هم شما می دونید که این مدل تیترها بیشتر از اینکه واقعی باشن فقط نظر جلب کنن هستن!) شادی که راز نیست! شادی فقط یه احساس خوشی توی دل آدمه و جز از درون از جای دیگه ایی سبز نمی شه… احساس درونی شادی صورت شما رو روشن،چشم هاتون رو براق، و لحن صداتون رو زیباتر می کنه مگه نه؟ آخر پادکست به روش هایی که سایت های مختلف برای شاد شدن پیشنهاد کردن اشاره می کنم و امیدوارم استفاده کنید و براتون مفید باشن.

چی میشه که شادی درون ما ریشه می کنه؟

شاید گوش دادن به موزیک شاد و با ریتمی که دوست دارید کمک کنه انرژی بگیرید و حال و هواتون عوض بشه اما این حس خوشایند ماندگار نیست و بعد از چند لحظه کمتر میشه مثل شادی بعد از خوردن بستنی! شادی که از درون شما نباشه زیاد و طولانی نخواهد بود زود جاش با احساس های غالب دیگه مثبت نیستن مثل احساس گناه، خشم یا شرم پر میشه و دیگه اون اثر خوبی که بهش نیاز داریم رو نخواهد داشت. شادی درونی که می گم اصلا یعنی چی؟ چه شکلیه؟ شادی درونی خیلی شبیه به عشقه…

شادی درونی خیلی به این بستگی داره که شما چقدر خودتون رو مستحق دوست داشتن و عشق بدونید، چقدر خودتون رو لایق احساس های مثبت مثل آرامش، امید، شوق و شور و چیزهای مشابه بدونید. شادی درونی اصیل، عمیق و ماندگار هست و نشانه ای باور مثبتی هست که شما به خودتون دارید!

شادی های که از بیرون ما بهمون منتقل میشن یا ما به هر دلیل تظاهر به شاد و خوشبخت بودن می کنیم بیشتر از اینکه باعث شادی ما بشن احساس های مثل پوچی و بی حاصل بودن زندگی یا یادآوری مجدد اینکه چقدر و بد و غیرخواستنی هستیم رو می کنن. این شادی های وارداتی و ظاهرسازی شده دروغ های بزرگی هستن که ما برای رفع دردهای درونی مون بخودمون می گیم و با تکرار و نوشتن روی در دیوار ازشون انتظار معجزه داریم! خبر خوب اینکه ما خودمون منبع بی نهایت از انرژی و شادی هستیم و هر زمان که اراده کنیم می تونیم ازش استفاده کنیم! باورتون نمیشه؟؟؟ امتحان کنید، همین حالا برید جلوی آیینه بیاستید، با من و از صمیم قلب انگار دارید به جگر گوشه تون یا مامان مهربونتون یا هر کسی که وحشتناک عاشقش هستید می گید که دوست دارم بلند و با مهربانی بگید دوست دارم خوشگله! دوستت دارم! چه خوب که تو زنده ای و این دنیا رو باحال تر از قبلش کردی… یا هر چی که خودتون دوست دارید به خودتون بگید. خجالت نکشید خیلی کار لذت بخشیه و به اندازه چند روز حسابی شارژتون می کنه حتی می تونید محکم خودتون رو بغل کنید و از اینکه انقد خوب از پس مسائل زندگی برآمدید و به این جایی که هستید رسیدید از خودتون تشکر کنید!

متوجه احساس های خوشایندی که توی دلتون دارید شدیدن؟ بله شادی به همین سادگی و به همین خوشمزگی توی دل های ما ریشه می کنه و اگر بهش توجه کنیم و بهش رسیدگی کنیم دیگه از هر توجه و وابستگی بیرونی خلاص می شیم و هر وقت که بخواهیم می تونیم هر چقد که بخواهیم شادی رو تجربه کنیم و از زنده بودن لذت ببریم.

شادی به چه دردی می خوره؟ چرا انقد مهمه؟

شادی یکی از شاخصه های اصلی طول عمر آدم هاست به نظر من مهم ترین هم هست چون اگر شما پولدار باشی ولی شاد نباشی چه فایده ای داره؟ مثل میلیون ها میلیونری که پول زیادی دارن اما نمی دونن چطور شاد باشن و خیلی اوقات در اثر همین مساله دارایی شون رو هم از دست می دن و به جمع جمعیت بی پول ها می پیوندن! یه شاخص مهم دیگه هم هست که سلامتی هست، راستش این سه تا شاخص یعنی شادی، درآمد و سلامتی خیلی بهم وصل هستن و یه مثلث جادویی هستن که اگر بتونید کنار هم قرارشون بدید یعنی شما در وفوور نعمت ها ی مادی و معنوی زندگی می کنید زندگی تون بهشته… غیرممکنه؟ البته که نیست! برای بدست آوردن این مثلث جادویی بیشتر از هر چیزی به شور و اشتیاق یا همون عشق و شادی نیاز دارید.

عشق به خودتون کمک میکنه شروع به شاد بودن کنید و شاد بودن ذهن کارآفرین و خلاق شما رو فعال می کنه و از میلیون ها راهی که برای کسب درآمد وجود داره پول بدست میاد، شاد بودن شوق زندگی رو در شما زنده نگه می داره و کمک میکنه به وضعیت جسمی تون بیشتر و بیشتر از قبل توجه کنید و یادتون بیاد که فقط شما مسئول مراقبت از این خانه هستید و روحتون برای آرامش داشتن نیاز به یک خانه سالم و سرحال داره مگه نه؟ متوجه اهمیت شادی شدی؟ اگر نباشه زندگی به جای اینکه بهشت باشه شبیه یه برزخ بی پایان می شه که دوست داری هر جور شده ازش بزنی بیرون و خودتو خلاص کنی… شادی منجی الهی ماست و خداوند قدرت بینظیری رو در این احساس قرار داده، کافیه به خودت اجازه بدی در روح و ذهنت جاری بشه و جریان داشته باشه.

دو جور شادی داریم، پایدار و ناپایدار

شادی های ناپایدار از همین چیزهایی هستن که توی اینترنت و شبکه های اجتماعی هزار بار دید و شنیدید مثلا می فرمایند:

  • صبح ها یه تیکه شکلات کاکائویی بخورید! راست میگه کاکائو ضد افسردگی هست ولی هر روزش زیاده رویه
  • فیلم کمدی ببینید! دوستاتونو ببرید سینما و از فیلم های کمدی ببینید، البته من بیشتر به خنده های آدما می خندم تا به فیلم شما رو نمی دونم.
  • برید ماساژ… من روی این حرفی ندارم فقط بگم عالیه!
  • لباس نو بپوشید. به به خیلی هم کار خوبیه
  • فرمودن در ساحل دریا غذا بخورید! چشم! اگر می گفتن چی بخوریم هم خوب بود ادم دچار بحران میشه!
  • گلگاری کنید و دست هایتان را کثیف کنید. اگر امکانش باشه خیلی هم لذت بخشه
  • پیشنهاد کردن بریم استرالیا! فقط نگفته مجردی یا با خانواده
  • و نکته های دیگه ای که می تونید خودتون سرچ کنید.

اما بریم سراغ شادی جان خودمون، شادی پایدار یا درونی

سرچشمه ی شادی های پایدار قلب شما هستند و شامل هر کاری می شن که شما با تمام وجود برای خودتون یا دیگران انجام می دید، مثلا برای دیدن مادربزرگی که مدت هاست ندید یکم میوه بگیرید و برید بهش سر بزنید یا حتی بهش زنگ بزنید. کارهایی که باعث شادی پایدار هستن و به ذهن من رسیدن اینان ( لطفا شما هم به لیست اضافه کنید، و برای خودتون استفاده کنید)

  • با احساساتتون دوست باشید و اجازه بدید خودشونو نشون بدن، سرکوب کردن احساسات بهتون آسیب می زنه
  • از تلوزیون، شبکه های اجتماعی مثل توئیتر یا جاهایی که اخبار منفی دارند تا می تونید فاصله بگیرید.
  • کارهای خیر به شکل یه ذنجیره انجام بدید. کاری که آدم ها رو همدل می کنه و نتیجه ی مشخصی داره مثلا تشکر کردن از دوست صمیمی توی شبکه های اجتماعی
  • با آدم های خوش رو و خوش ذات دوست بشید و سعی کنید بیشتر باهاشون وقت بگذارید
  • درآمدتون رو بالا ببرید، چه طوری؟ خوب میتونید یه کوچ بگیرید تا با کمکش راه مناسب خودتون رو پیدا کنید.
  • برای مسافرت یا چیزهایی که دوست دارید پس انداز کردن رو شروع کنید و با علاقه به روند کارتون توجه کنید.
  • سالم بمونید، لازم نیست حتما برید باشگاه و توی سالن ورزش کنید، دویدن بهترین و کم هزینه ترین ورزش دنیاست! برای تنبلا قدم زدن رو هم داریم!
  • دست از بی جهت درس خوندن، بی جهت کلاس رفتن، الکی قهر کردن بردارید.
  • با شور و شوق از خدا تشکر کنید برای تک تک چیزهایی که دارید.
  • ازدواج کنید! البته ازدواج درست با فرد مناسبی که به طور مثال رویاهای شما برای مهمه
  • با رویاهاتون دوست بشین و فکرهای خلاقانه ای که توی ذهنتون میاد رو به عنوان یک بازی روی برگه بنویسید.( فروش ایده و رویا، می تونه براتون درآمد زا باشه)
  • بعضی وقتا خراب کاری کنید و خودتون هم بهش بخندیدن!
  • کسایی که نارحتتون کردن رو ببخشید

اگر مایل بودید ما رو در جریان روش شادی پایدار یا حتی ناپایدار تون قرار بدید تا با دیگران به اشتراک بگذاریم و یک موج بزرگ از شادی ایجاد کنیم. از اینکه در خودیاری در کنار شما هستیم و روزهای شادی رو سپری می کنیم خیلی خوشحالیم و دوست داریم خوشحالی پایدارمون رو با شما به اشتراک بگذاریم و فضایی ایجاد کنیم که شما هم این خوشحالی و عشق رو تجربه کنید.

دوست دارید عشق و شادی رو توی زندگی تون تجربه کنید؟ بهترین کار اینکه از یک جلسه رایگان فوق العاده، با کوچ های حرفه ای در مجموعه ی خودیاری شروع کنید. نظرات دیگران در مورد خودیاری رو بخونید.

برای استفاده از جلسه ی رایگان کوچینگ از طریق لینک زیر ثبت نام کنید.

 

سرویس‌های ویژه‌ی کوچینگ

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *