۱۰ نکته کاربردی برای بهبود عزت نفس شما

تقویت عزت نفس از درآوردن نان شب هم مهم تر حیاتی تر است چرا؟ چون عزت نفس پایین می تواند ما را ناامید و نامطمئن کند. به این فکر کنید که با چه روش هایی خودتان را دست کم می گیرید؟ شک ندارم راه های زیادی به ذهنتان خواهد رسید. آیا برای راضی نگه داشتن دیگران بیشتر از اندازه تلاش می کنید؟ شاید چون احساس تنهایی می کنید!
عزت نفس شبیه عضلات بدن است و می توانیم با تمرین کردن آن را تقویت کنیم، ما در این مقاله به ده مورد اشاره کرده ایم و از شما دعوت می کنم این مطلب را مطالعه کنید.


۱. خوش بگذارنید!

تلاش کنید که به خودتان مهربان باشید، سعی کنید افکار منفی را به چالش بکشید. یک روش خوب این است که با خودتان صحبت کنید همانطور که با همسرتان یا بهترین دوستتان صحبت می کنید. شاید بنظرتان خنده دار و غیر عادی باشد اما هیچ اشکالی ندارد کمی با خودتان دوست باشید و کمی خودتان را تحویل بگیرید، به خودتان برسید. برای خودتان آواز بخوانید و خودتان را تشویق کنید.

۲. خودتان را با آیینه تان مقایسه کنید.

مقایسه خودتان با دیگران یک روش مطمئن برای شروع احساس شرم و حقارت است. سعی کنید روی اهداف و دستاوردهای خود تمرکز کنید، نه اندازه گیری آنها در برابر شخص دیگری.
هیچ کس و به خصوص شما به این فشار نیاز ندارد! برای مقایسه کردن خودتان از یک آیینه استفاده کنید و بدانید که دیروز عقل و خرد امروز را نداشته اید و یک روز بزرگ تر و پخته تر شده اید.

۳. حرکت کنید.

ورزش یک روش عالی برای افزایش انگیزه، تمرین کردن برای رسیدن به اهداف و ایجاد اعتماد به نفس است. عرق کردن موقع ورزش باعث آزاد شدن هورمون آندروفین می شود و در نتیجه احساس خوبی پیدا می کنید.

۴. چه کسی کامل است؟ هیچ کس!

همیشه تلاش کنید که بهترین نسخه از خودتان باشد، اما مهم این است که قبول کنید که کمال یک هدف غیر واقعی است.

۵. هر کسی اشتباه می کند.

شما باید اشتباهاتی را انجام دهید تا یاد بگیرند و رشد کنند، این خصلت انسان است، بنابراین دست از تنبیه و سرزنش خودتان برای تک تک اشتباهاتی که از کودکی تا بحالا انجام داده اید بردارید و به خودتان فرصت بدهید که لذت بخشیده شدن توسط خودتان را بچشید.

۶. روی مثبت ها تمرکز کنید.

این که به گذشته و تمام آنچه از کنترلمان خارج شده آویزان شویم و بخواهیم با این چیزها خودمان را تنبیه کنیم آسان است، اما فایده نخواهد داشت که هیچ برای بهتر شدن حالمان هم مضرر است. در عوض، سعی کنید چیزهایی که به شما انرژی می دهند را کشف کنید و آن ها را به زندگی روزمره تان اضافه کنید. زندگی همین یک روزی است که حالا در اختیار ماست و به چشم بهم زدنی از دستمان می رود. به لحظه حال تمرکز کنید.

۷. خودتان را خوشحال کنید.

من گاهی وقتها روی آیینه قدی اتاقم شکلک های بامزه ای می کشم تا وقتی صبح بیدار می شوم و آنها را در آیینه می بینم لبخند بزنم. خوشحال کردن خودتان ساده تر از چیزی است که تصورش را کنید باور ندارید نیم ساعت به راه هایی که باعث میشود ذوق و هیجانی در دلتان ایجاد شود (بدون اینکه هزینه مالی داشته باشد) فکر کنید. حالا یک لیست عالی برای خوشحالی دارید!

۸. جشن بگیرید.

بهترین راه برای شادی تنهایی همین جشن گرفتن یک نفره است، می توانید به یک کافی شاپ مناسب بروید و حسابی خودتان را به خوردن بهترین خوراکی هایی که دوست دارید دعوت کنید یا به سینما بروید یا چیزهایی که دوست دارید را بخرید و با خوشحالی از آنها استفاده کنید.

۹. خلق کنید.

بسازید هر چیزی می توانید بسازید. شاید بگویید من که هنری ندارم و اصلا خلاق نیستم، با اینکه معتقدم این حرف اصلا درست نیست اما شما می توانید هدف های جدیدی بسازید، به بخش های زندگی تان چیزهای ارزشمندی اضافه کنید. دوستی های جدیدی بسازید.

۱۰. یک تیم برای حمایت خودتان بسازید.

گروهی از دوستان خوب برای خودتان بسازید، اگر نمی دانید کجا با این افراد آشنا شوید گروه های خودگردان شهرتان را پیدا کنید و در آنها عضو شوید.

محصولات مرتبط پیشنهادی

برای مطالعه بیشتر در مورد تاثیر عزت نفس در روابط و بهبود اون، این محصول رو پیشنهاد می کنم:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *