چرا لازمه که خودمون رو دوست داشته باشیم؟

چرا لازمه خودمون رو دوست داشته باشیم؟

چون این مهم ترین کاریه که فقط خودمون می تونیم برای خودمون انجام بدیم!
هیچ کس توی دنیا من رو به اندازه ی من و تو رو به اندازه ی خودت نمیشناسه. هیچ کس به اندازه ی ما به توجه محبت و درک خومون نیاز نداره. احساسات، افکار و رویاهایی که توی قلب و ذهنمون داریم رو هیچ انسان دیگه ای نمی تونه دقیقا عین ما داشته باشه و این فوق العاده ست که تو تنها نسخه از خودت هستی! تو تنها کسی هستی که فرصت شناختن این نسخه ی استثنایی رو داری.
دیگران آیینه ی ما توی زندگی هستن و خودمون رو به ما نشون میدن اما واقعیت اینکه اونا انعکاس تو هستن نه خودت! دوست داشتن خود به ما فرصت می ده خودمونو بیشتر بشناسیم. وقتی قلبمونو به روی خودمون باز می کنیم و همون جوری که هستیم خودمونو می پذیریم کم کم خودمون و زندگی تغییر می کنه و این تازه یکی از دلایل ضروری بودن دوست داشتن خودمونه.

خوب میرم سر اصل مطلب:

ببینم شما جز کدوم دسته هستید؟ اون دسته از ادمایی که صبح خیلی راحت از تخت بلند می شن و میرن سر کارشون و برنامه ی مرتبی دارن؟ یا اون دسته که یه ساعتی بیدار می شن و خودشونو می زنن به خواب و بعد از چند دقیقه از جاشون بلند می شن و میرن؟ یک یا دو؟ راستشو بخواین من جزو دسته دو بودم از خواب بیدار می شدم اما خودمو می زدم به خواب و طی این مدت دائم توی داشتم خودمو سرزنش می کردم که چرا فلان کار رو نکردی چرا اونجوری نشد و خلاصه کلی غر غر و شکایت.

وقتی به این کارم فکر کردم متوجه شدم این کارم یه جور خودآزاری و تنبیه خوده. تصورم اینکه دوست داشتنی نیستم و باید تنبیه بشم و این یه روش برای تنبیه خودمه. انقد خودمو زیر سوال می برم که فکر دوست داشتنی نبودنم تایید بشه اما این کار بدون شک جز تاثیر منفی روی حال و احوال و روحیه ام هیچ تاثیری نداشت.

تمرینی که برای خودم گذاشتن این بود که به جای اینکه مثلا ساعت 7 از روی تخت بلند بشم ساعت 7:15 بلند بشم و این زمان اضافه رو به چیزهای خوب و اتفاق های خوشایندی که دوست دارم امروز برام اتفاق بیافته اختصاص بدم . در واقع می خواهیم با این کار صدای غر غر درونمون رو به صدای مهربان خودمون که ازمون حمایت می کنه تبدیل کنیم. ما لایق این هستیم که صدای محبت خودمون رو دریافت کنیم. لطفا شما هم این تمرین رو انجام بدید و تجربه تون رو با من درمیون بگذارید و این جمله رو با من تکرار کنید: من خودم رو دوست دارم، من کاملا و عمیقا خودمو دوست دارم، من عشق هستم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *