چرا من انقد تنبلم؟

چرا من انقد تنبلم؟ معمولا برای انجام هیچ کاری انگیزه ندارم کاری هم که دلم نخواد و خوشم نیاد رو انجام نمیدم! خیلی کارها و برنامه ها هست که باید انجام بدم ولی تا وقتی تحت فشار نباشم کاری نمیکنم.

وقتی قراره غذای مورد علاقتون یا حتی داروی تلخی که برای سلامتی باید این رو بخورم اما قاشق خیلی سنگینه!!! شما انگیزه لازم برای انجام کار رو دارید. اما خیلی اوقات انگیزه قوی برای شروع و ادامه کار نداریم و گاهی اوقات کاری هست که دوستش نداریم اما لازمه برای رشد و ارتقای شرایط زندگیمون انجامشون بدیم.
چی کار باید کرد؟

راهکارهای پیشنهادی خودیاری برای شما

راهکار اول: لازمه برای هر هدفی که دارید برنامه ریزی قابل اجرا، زماندار، شفاف، انعطاف پذیر و قابل اندازه‌گیری داشته باشید، توی دفتر روزانه تون بنویسید که از چه ساعت تا چه ساعتی برای انجام کاری که در راستای هدفتون هست وقت میذارید.
یادتون باشه لازم نیست همه ی کارا لذت بخش یا مورد علاقتون یا هیجان انگیز وخوشایند باشن، اما لازمه که انجام بشن.
دومین کاری که میتونم بهتون پیشنهاد کنم اینه که هر روز فقط یک ساعت کاری رو انجام بدید که خلاف میلتونه و کار درستیه یعنی به کسی آسیب نمیزنه اما انجامش به نظر شما سخت یا ناخوشاینده و علاقه و اشتیاقی برای انجامش ندارید. با خودتان قرار بگذارید که هر روز یک ساعت کار خلاف میل انجام بدید مثلا اگر هیچ علاقه ای به زبان ندارید و نیاز فوری هم بهش ندارید تصمیم بگیرید که برای تقویت عضلات اقتدار درونی تون ازش استفاده کنید. یا از هر کاری که خودتون مناسب میدونید…

وقتی عضلات اختیار و اقتدار شما قوی میشه دیگه کمتر و کمتر با چیزی به اسم تنبلی درگیر میشید.

حالا می خوام کمک کنم اهداف جذابی برای خودتون پیدا کنید، چون راه قوی کردن اراده تون رو یاد گرفتید و میتونید به اهداف بیشتری دست پیدا کنید.
به این سوال فکر کنید: اگر پول و زمان اهمیت نداشت چطور زندگی می کردم؟
بدون اینکه فکر کنید برای ۱۵ دقیقه بنویسید هر چی که به ذهنتون میاد… آیا ازدواج می‌کردید؟ یا مجرد میموندید؟ چه سرگرمی رو انتخاب می کردید؟ سفر دور دنیا می رفتید یا نه؟ دوست داشتید از چه راهی درآمد داشته باشید؟

بعد از اینکه تمام این اهداف را نوشتید مروری کنید و مواردی که براتون مهم تر هست را انتخاب کنید. حالا کدوم یکی از این اهداف است که بهش نرسید احساس بیهوده بهتون دست میده؟ یکی یا چند تا از این اهداف را انتخاب کردید؟ قدم اول چیه؟ قدم دوم چیه؟ همین طور ادامه بدید تا به مقصد نهایی برسید…

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *